Helemaal happy! Mag stage gaan lopen op afdeling obstetrie/gynaecologie!

9 februari 2016

Helemaal happy! Mag stage gaan lopen op de afdeling obstetrie/gynaecologie!

Maar eerst even wat hier nog aan vooraf ging...

7 februari 2016
Vanavond vieren de chinezen oud op nieuw en vanmiddag werd dat hier in Paramaribo al gevierd met een klein feestje. Dit wilde wij natuurlijk wel eens meemaken. Een erg gezellige sfeer met verschillende bandjes en optredens, marktkraampjes en eetkraampjes. Zoë liet ons kennismaken met de bekende Surinaamse Roti. Een soort van wrap gevuld met kip, aardappel en kousenband (soort boontjes), heerlijk! Maar op tijd naar bed want morgen is onze eerste stagedag!
8 februari 2016
6:00 uur opstaaaaan! Laat dit ook weer net een dag zijn als afgelopen woensdag, regen, regen en nog eens regen. Fietsen? We kunnen toch moeilijk onze eerst dag tot op de sokken nat aankomen in ons witte zuster pakje?! Dus we belde een taxi. Mooi op tijd om 10 voor 7 stonden we bij het ziekenhuis. Er was nog geen kip te bekennen! Zoals we al hadden gehoord en geleerd zijn ze hier niet zo van de klok als in Nederland dus we besloten nog even rustig af te wachten. 5 over 7 nog steeds niemand te bekennen! Toch maar even navraag doen bij de receptie. Natuuuuuurlijk?! Het is Chinees nieuwjaar, een nationale feestdag en dus een vrije dag. Balen!!! Terug naar huis en nog maar lekker genieten van een vrij dagje. We besloten om een kijkje te gaan nemen bij Paramaribo zoo, de enige dierentuin die Suriname heeft. Wat minder diersoorten dan we bij ons in Nederland in een dierentuin hebben maar zeker de moeite waard! De dierentuin ligt in een mooie omgeving waar we zelfs nog een paar apen in het wild hebben gespot (en dan bedoel ik niet Aafke;)). We zijn nog langs geweest bij de vestiging van SuForYou, een organisatie die trips regelt naar de jungle. Hier hebben we onze eerste trip geboekt! Aankomend weekend gaan we twee dagen naar Brownsberg!

9 februari 2016
Nieuwe ronde, nieuwe kansen! En met succes! Om 7 uur waren we in het ziekenhuis waar we met alle, zowel buitenlandse als binnenlandse stagiaires bij elkaar kwamen. We begonnen de bijeenkomst met een gebedje. Ohjee, hoe ging dat ook al weer? Of dat nog niet genoeg was moest er ook nog gezongen worden! Met z'n alle zongen we een bedankje aan god. Enja, zingen is niet echt mijn sterkste kant! Haha, met veel moeite hielden we onze lach in. We kregen informatie over het ziekenhuis en de afdeling waar we stage mogen lopen. Helemaal happy dus! De rest van de ochtend was vooral wachten en niets doen. Waarom en waarop? Geen idee? Serieus 5 uur met onze vot op dezelfde plek gezeten en tussendoor een keer 'geschaft'. Ja, zo noemen ze dat hier. Om 13 uur hadden we kennismaking met onze praktijkbegeleider en een rondleiding door het ziekenhuis. Wow, we keken onze ogen uit. Zo bijzonder! Alles lijkt buiten en is open, de patientenkamers, de gangen enz. Ook de luxe zoals we in Nederland kennen is hier heel anders. Erg benieuwd en nieuwsgierig hoe hier gewerkt wordt! Na de rondleiding mochten we naar huis. Morgen gaat dan echt het echte werk beginnen! Zin in!

1. Renee:
    9 februari 2016
    Aaah Iloon, wat ontzettend gaaf dat je weer met de babytjes mag gaan knoevelen! Nu moet die stage helemaal goedkomen! Geniet ervan zou ik zeggen want.. time flies when you're having fun!
    Dikke knoevel!! ❤️